Thursday, May 17, 2012

Penat nyer . . . . . Berkerja !


salam..

penat.
memang penat bila kerja bawah orang nie..
kalau jadi boss , kan best . .
arah je orang bawah buat itu , buat ini . .

semalam baru masuk hari yang ke 7 or seminggu aku bekerja di kedai roti . .
rasa penat tu memang tak terkata la . .
walaupun kerja yang nak kena buat tu tak da lar teruk sangat pown . .
hanya pack roti je  . .

kerja yang paling aku suka buat adalah seal . .
seal nie macam mana ea ?
ermmm , ntah la , korang pk2 la sendiri , haha . .
tp jgn ingat 'sial' lak...sekeh kangg !

tapi mcam mana pown , kerja len aku kena lar buat jugak . .
tak susah mana pown , just stapler , masukkan roti dalam plastik , lekat harga ,
haaa , tu ja ...
lagi satu , yang perlukan banyak tenaga tangan tu , kena uli tepung . .
haha..bukan uli apa pown , just bagi bentuk bulat je..nama pown roti , mesti maw bulat n licin un . .
first time aku buat hari tu , perghhh ! !
maw naik muscle dah aku rasa . .
yelaa , aku kan seoarang wanita yang lemah , hehehehe . .
tak banyak tenaga yang aku miliki . . hihihih. . .

kat tempat kerja aku tu ada sorang mamat nie . .
opss , mamat lak , silap . . chef lah ,
da tua dahh . . 27 tahun da pown . .
tapi kalo korang tangok , hensem !
hahaha...muka macam budak lagi jeww. .
tapi sayang , dah jadi tunang orang da pon , hehehe . .

first time belajar uli tepung dulu , memang aku tak ley lupa ayat dia nie . .
"jari tu tak mau melentik nah , nanti tak jadi bulat , jari melentik tu kalau nak make up tu boleh la".. .
huisshhh . . sedap jaaa dia mengata aku nohh , mentang2 lar aku bawu nak belajaq. .
hahaha , . kurang btOii . . nak kata aku pakai make up hari tu , tak de lar pulak =.=!

yang tu time aku hari first kerja ,
nie lak masa first time kitorang buat roti sosej lak . .
cara nak buat roti sosej nie tak sama dengan buat roti kaya / kacang / manis . .
yang nie kena kreatif sikit , sebab nak belit sosej tu kena comey2 . .
taw tak apa yang aku kena ?
errr....
" buat apa tu ? balut mayat ka ? "
perghhhh ! kena lagi ngan dia tuhhh . .
haishhh , nasib bek nsem , kalo tak , dah lama da aku saound , hahahaha. . .

hurmm , ape2 apown aku happy kerja kat situ , enjoy !
kalo roti tenga bakar, kitorang bole duduk2 , sembang2 or makan sementara roti siap , ,
roti kat situ kalo nak makan bole jew , free ! !
untung laaa kan ? hehehe..
kalo rasa mengantuk , baring  kejap kat sofa pown bole , hehee.. tu pown kalo tak malu laa , ahakKz !

tapi , aku nak berhenti da kerja kat situ ,
huhu , , sebab nak cari pengalaman bekerja kat tempat lain lak , .
aku da mohon da kat kedai 1 malaysia , i'allah 4 hari akan datang aku g mydin subang jaya for training as cashier !
huhu . doakan aku selamat pegi n pulang !





^_^#

No comments: