Tuesday, May 1, 2012

*Hari pertama BEKERJA !

A S S A L A M U A L A I K U M  ! !

hye2 ! !
bertemu kembali di dalam rancangan ..........

erkkKK !! , stOp ! stOp !
apa yang aku malalut nie ??  hahaha..mereng sudaaa~




oK !
now , aku nak citer pengalaman hari pertama aku bekerja !
hehhe , keja apakah itu ?
 aku keja biasa2 je...dekat kilang roti .

KILANG ROTI???
yerkkk ~ itu pown nak citer ka ?? ingat kan keja dekat hotel ke apO lar tadi kan?




 sekilang2 aku keja nie kira baguih laaa aku wat semak kat rumah,

daripada aku terperap dalam rumah tu je kann,
baik aku keja, duit pown masyOk kot ~



keja aku nie senang je, xsusah mana pown...
xpenat gila2 pown macam kilang2 besaw nuhh~
nie kilang kecik2 je, bawu bukak lak tuh , lagi lar tak banyak keja un , 
kalo free je bole dudukk,
bole minum2 lagi...
yang paling untung, 
jimat duit aku...hahaha, bole makan roti ~
hehehe, bess!

kja tuhh masok pukul 8.30a.m - 5.30 je ...
rehat, sejam jelaar kan, macam biasa laarr , , ,
aku amek pkul 1.00 p.m sampay pukul 2.00p.m
senang sikit nak semayang kat rumah...

haaaa,
yang tak boleh belah sangat tu kan, hahaha...
hari petama aku keja semalam tu kan, aku bole wat keja gilaaa !
tawu tak , keja aku kan masok pukul 2.00 petang pas rehat, 
semalam aku balik laaa,makan2,..
pastu lagi 15 minit bawu nak masok zohor...
pas makan tuhhh kenyang laar kan, tunggu g , 
bila dah kenyang tu tawu2 laaa...mata mula laaa berat...
aku pown baring laaa,konon nya nak pejam sat,
tengok2 pukul 2.15 bawu aku sedaq !
memang giler arr...
semayang pown xlagi kot !
mmg kalot arr nak p balik...
smpay 2.30 kot kt sana...!
nasib aku bwak moto laju, 5 minit jaaa sampay...
hahaha...

sampay2 tu depa kata "haaaa,ingat kan tak mai dah...dah lari daahhhh sebab penat kaaa,xtahan kaa"..
hahaha,kureng toi..
aku wat muka slamber jaaa,gitaw benda sebenor,hehehe...
nasib boss tak cakap papO..
fuhhH!




hehehe...tu laaa pengalaman keja aku untuk yang petamO skali nye...
that's all wokeyhh !
kekeke...

oK,
wassalam ! !
^^




No comments: