Friday, May 4, 2012

6 Alasan Mengapa Saya Menghampiri Zina







Firman Allah: (Al-Israa':32)
"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk."




      1.  MEMANDANG seseorang terutama yang saya sayang, sangat sukar di tahan . Daripada    
         pandangan itulah akan menimbulkan suatu perasaan yang akhirnya meruntun keinginan     
         saya . Jarang nikmat penglihatan ini saya gunakan  sebaiknya.


      2. SENTUHAN bagi saya adalah untuk melahirkan rasa cinta dan kasih sayang . Tetapi,
        apabila  saya mula menyentuh tangan pasangan yang bukan muhrim, terasakan sesuatu 
        bergelora dalam jiwa.



     3.BERSOLEK dan berhias menyerlahkan seri dan kecantikan saya. Ramai yang memuji wajah, 
        rambut dan susuk tubuh saya yang menarik. Suruhan Allah agar saya menutup aurat tidak 
        mampu saya tunaikan

     4.HARUMAN yang saya gunakan sering membuat orang lelaki berasa senang bersama saya.  
        Alangkah bangganya apabila mereka terpesona dan tergoda.


     5.DUDUK berdua-duaan apa salahnya. Sesekali saya perlukan privacy. Lagi pun kami bukannya 
        apa-apa. Tetapi, bila berdua-duaan begini, dorongan syaitan sukar saya tepis.


     6.HIBURAN menjadi pengubat kesunyiaan saya. Tanpanya terasa kosong dunia ini. Saya selalu
        bersama kawan-kawan lelaki dan perempuan ke pesta atau konsert. Masa saya banyak 
        dihabiskan begitu daripada melakukan ibadat dan  kadang-kadang saya sukar mengawal batas-
        batas pergaulan.



sumber : Artikel iluvislam





No comments: