Sunday, December 28, 2014

Sweetnyaa Allah ^_^

Assalamualaikum.  Bismillah.

Kes tadi. Hiks.

Aku masuk library dengan member aku yang sorang ni. Nama dia Gebu (bukan nama sebenar). Library kitorang ni kalau nak masuk, kena scan kad matrik. Andaikata korang tak bawak. Tak boleh masuk la. Tapiii..bolehh jerrr nak masuk. Kena report dulu dengan kakak or abam comey kat kaunter.

Nak di jadikan cerita kan. Member aku selongkaq la beg dia. Cari kad matrik. Then tak jumpa. Malas punya pasal nak cari da, dia panggil aku slow-slow. "Nina. Pinjam sat."

Then aku bagi je la. Time tu akak comey tu tengok je. Senyummmm. Tak kata apa-apa~ ehh. Tipu jee.. dia tak senyum pun. Hehe.

Okey. Yang tu dah selamat. Legaaa laa si Gebu ni.

Pastu kan kann. Tau dak. Tetiba lepas Gebu letak barang je dalam locker, "weyyy....terkunciiii" . Oh tidakk. Kawan aku ni...

Rilex braderr...braderr rilex..report je kat akak kat kaunter tuu.

"Kak, hehe. Dia tersilap kunci locker. Dah tak boleh buka da. Tak tau password."

"Awak tak bawa kad matrik kan tadi? Haaa. Tulaa..Lain kali jangan menipu...Tak baikkk. Nak exammm ni...".

Hehehe. Kitorang sengih-sengih macam kerang busuk..

Kan. Nampak tak dari cerita aku ni? Kitaorang tipu sikit ja. Memang tak kantoi. Memang tak kena marah dengan akak tu masa awal-awal tadik. Tapi nampak tak macam mana Allah bayar cash? Macam mana ALLAH tegur kitorang dengan cara lemah lembutnyaa dengan cara melalui nasihat akak tu tadi. Hmm. Senyumm bila terfikir balik. Thanks Allah. Kau Maha Penyayang :')

♥♥ Pengajaran kat sini. Jangan sesekali menipu ye kawan-kawan. Walaupun perkara kecik. Tapi ALLAH tak suka tauuu. ^_^

No comments: