Sunday, December 21, 2014

Shopping Kain Pergi Kenduri.

Assalamualaikum.  Haihai.

Ok. Ni cerita semalam.

Aku balik ke Penang memandangkan study week dah bermula. Balik setakat 2 3 hari tak da masalah kot kan. Hehe. Ni laa untung nyaa belajar dekat2. Perlis ke Penang. Setakat 2 jam je kalau tak da halangan.

Dari Perlis ke Kepala Batas, Penang, aku macam biasa laa pakai seluar and t-shirt muslimah. Then. Bila family aku amek. Tetiba baru masuk keta. Diorang suruh tukar pakai kain. Atas alasan nak ke kenduri. Tak elok mata memandang kata diorang kalau berseluar gitu. Hoho. Mana tak nyaa. Masing2 berjubah berbaju kurung berbaju melayu, tetiba aku berseluar and ber t-shirt?? Ohh mann..

Ok. Anak yang mendengar kata laahh kan. Then aku apa lagik. Keluar laaa keta cari kain kat kedai2 yang berdekatan dengan di beri masa hanya 10 minit unuk carik. Haishh.

Last2 cari punya carik. 20 minit gak aku dalam kedai2. Wakakaka. Halaa wehh. Tak kan laa nak cari halai balai jaa bak kata orang utara. Kang boleh pakai tak sampai 3 hari pulak. Tak ke sia-sia ja.

Yang tak boleh belahh. Aku main sarung ja kain tu dalam kedai lepas da bayo. Ahaks. Tanda harga siap lupa buang kauuuu. Time aku nak keluar dari kedai tu. Ada mamat and kakak kedai tu tengok lain macam jahh. Haha. Mana tak nyaaa. Tadi tengok berseluar. Sekali nak keluar depan diorang. Berkain pulak. Haha. Ok fine. Malu kot. Tebal muka terpaksa buattt. Hmm.

Ok. Nin diaa. Its me. Berkain kauuu. Ayu gituuuu. :3

*perasaaannn gilaa baq hanggg*

No comments: