Saturday, December 20, 2014

Pandangan Manusia atau Kelemahan?

Bismillahhirahmanirrahim.

Ikhtilat.

Apa tu ikhtilat?

Seseorang tu mungkin nampak akhlak baik. Tapi hubungan antara lelaki dan perempuan tiada batas. Bukan bermaksud melampaui batas. Tapi seperti komunikasi antara laki dan perempuan, jarak antara lelaki dan perempuan tak da had. Contohnya, mencampuri lelaki perempuan dalam sesuatu majlis atau sesuatu aktiviti. Chatting di alam maya seperti laman sosial fb, wechat dan sebagainya. 

Sungguh. Susah nak jaga ikhtilat ni. Lagi2 aku yang punya iman naik dan turun. Aku ngaku aku masih belum kuat untuk lawan semua ni. Tapi macam mana pun aku still boleh fikir. Fikir untuk elak ter over dalam tindakan. Alhamdulillah. 

Mungkin pandangan masyarakat aku tak hiraukan tapi pandangan Allah aku masih fikirkan. Aku tau apa yang aku buat. Aku tau Allah masih ada.

InsyaAllah suatu hari nanti aku dapat perbaiki diri.

**Ok bye. Study week dah start. Kiteww balik Penang. BYE2 perlis. ^^

No comments: