Sunday, August 11, 2013

Seronoknya Raya Pertama 2013

SubhanaAllah ! Suka Suka Suka !

Bersyukurnya aku ya Allah atas nikmat yang engkau telah berikan ini. Dari hari raya pertama sampai hari ni (raya ke-4)  aku terasa sangat bahagia ! seriesss ! 
Dari hari raya pertama lagi aku dapat nikmat yang tak terputus dariNya. SubhanaAllah. Alhamdulillah. 

Aidilfitri Pertama ( 1 Syawal )

Perjalanan raya macam biasa. Macam tahun2 lepas. Cuma lain sikit sebab ayah aku terpaksa kerja pulak dah. Sedikit hambar. Tapi alhamdulillah ayah aku sempat solat raya dan kami sekeluarga bersalaman bersama. Tahun nie jugak kami raya paling sat. Selalunya raya pertama kami akan balik rumah lewat malam. Sebab beraya punya pasal. Tapi tahun nie balik awal gila. Petang tu time asar da balik da. 







Then, yang tak disangka-sangka ! Selalunya malam raya ke dua or ketiga sedara kakak abang sepupu baru nak mai rumah. Tengok2 malam tu, depa semua pakat mai. Perghhh ! Ramai. Riuh dengan suara budak2 kecik. Da la semua comey2. Geram i tau. Nak bergambar dengan semua memang tak laa. Sebab diorang nie bukan jenis macam tu. So, tak da gambar. Sob sob. Tapi still happy sebab diorang mai rumah ! Suka ramai2 macam tu. 








No comments: