Monday, August 12, 2013

Raya ke-3 (2013) Akad Nikah Aku. Ehh?

Hari Aidilfitri Yang ke-3

Hari yang ditunggu-tunggu ! Kawan lama aku time sekolah rendah. My bestfriend  ! dah kawin ! Perghh! Awalnyaaa dia...Aku bila lagi? Opsss. tergatai disitu.



Okey, alhamdulillah. Aku tumpang bersyukur dan gembira bagi pihak kawan aku sebab da berjaya akad nikah haritu. . Setelah lama tak jumpa, hari tu, raya ketiga, baru dapat jumpa dia. Tapi dah berpurdah da pun. SubhanaAllah, bertambah cantik dia.

Alhamdulillah kawin awal. Orang cakap kawin awal ada baiknya. Pertama sekali dapat menjaga hati dan nafsu kita. Then berjaya lawan syaitan untuk menyesatkan manusia. Lagi-lagi anak-anak muda macam kami.

Alhamdulillah lagi sekali bagi pihak kawan aku. Akad nikah dia berjalan dengan lancar dan sangat tertib. Sangat mengikut panduan islam. Bersederhana. Cuma panggil sedara-mara yang terdekat.

Dan yang paling sangat beruntung, kawan aku di purpose dengan cara islam. Diorang kenal selama 7 hari saja ! Then, lelaki tu minta diorang 'ikat'. Selama dua tahun. Then, bulan 6 hari tu, family pihak lelaki datang rumah dan bertunang. Finally hari yang di nanti nantikan, hari raya ke-3 2013, diorang berjaya diijabkabulkan. Alhamdulillah. Suka sangat aku tengok pasangan nie. Semoga bahagia hingga ke akhir hayat.

Selama nie aku sangat tertarik dengan cerita Dena Bahrin. Tak kenal pun Dena Bahrin sapa. Kenal depan2 lagi lah tak. Tapi aku follow semua cerita dia. Tak sangka kali nie peristiwa yang lebih kurang sama terjadi dengan orang paling dekat dengan aku. Member aku sendiri. Farah Liyana. SubhanaAllah. Untungnya diorang. Betul laa orang cakap, perempuan yang baik selalunya untuk lelaki yang baik.










Farah Liyana & Mujahid

Barakallahulakumma 





No comments: