Monday, August 19, 2013

Hati Aku Tak Berubah, Cuma Sikap Aku Yang Berubah.

Cintaku pada dia bagaikan hilang buat sementara. Aku juga perasan sikap sambil lewa aku terhadap dia juga makin menjadi-jadi. Aku juga rasa macam dah tawar nak melayan kerenah dia. Entah kenapa perkara nie terjadi.




Aku mengaku, kami sering kali bergaduh. Lepas tu ok balik. Kadang-kadang bila gaduh, aku malas besar-besarkan masalah tu. So aku akan mendiamkan diri. Aku menghilangkan diri. Menyendiri tu memang tabiat aku. Aku tak mau keadaan makin keruh dan membuatkan hati aku sakit bila memikirkan masalah kami. Pernah aku terlalu memikirkan nasib hubungan kami yang dah hampir 4 tahun ni sehingga kadang-kadang mengganggu aku untuk fokus dalam pelajaran. Sehingga ada satu hari tu, aku abaikan pelajaran aku dan terus menangis .



Disebabkan aku tau aku tak patut buat tindakan macam tu, sikap aku buat hati kering terus menjadi-jadi. Sekarang nie, bila gaduh, aku akan buat tak tahu ja. Buat tak tahu sampai suatu saat tu aku rasa keadaan dah ok, aku akan cari dia semula. Tapi aku tau, macam biasa dia akan dingin dengan aku sebab dia anggap aku buat tak kesah dengan apa yang terjadi sebelum tu. Dia sangka aku tak da hati dan perasaan dengan menghilangkan diri macam tu. Tapi kadang-kadang tu dia pun malas nak ambil hati, dia akan cuba buat-buat tak faham dengan sikap aku. Dia seboleh-bolehnya nak cantik kan semula keadaan dengan melayan baik saja dengan aku. Memang aku sangat hargai dan terharu dengan sikap dia time tu. Thanks :)



Masalahnya sekarang, aku dah tawar hati untuk bercinta dengan lelaki !  Lelaki yang belum sah menjadi suami aku.  Seriesss. Tapi aku tak tahu macam mana nak bagi tahu dekat dia. Sebelum nie pernah aku cakap dekat dia semua pasal batas pergaulan antara lelaki dan perempuan. Aku juga pernah ajak dia untuk berhubung perkara-perkara yang penting saja. Tapi segalanya tak berhasil. Aku buat macam tu bukan nak elak dari dia, tapi untuk menjaga hubungan kami. Untuk menjaga hubungan aku dengan Allah jugak. Sebab bagi aku, bila aku terlalu bercinta, hubungan aku dengan Allah makin berkurang. Hidup aku jadi kosong bila hubungan aku dengan Allah tidak terjaga.

Aku bersyukur sangat dengan apa yang Allah dah aturkan untuk aku selama ni. Aku dan dia tak pernah sekolah sama, rumah pun memang jauh, tempat belajar kami tak pernah dekat dan sama. Memang kami jarang sangat berjumpa. Dalam setahun, boleh kira dengan jari ja berapa kali. Jarang berjumpa tu memang hasrat aku sebab bagi aku, biarlah aku menyimpan sedikit kemanisan bila kami diijabkabulkan nanti andaikata dia adalah jodohku. Selama 3 tahun berkawan tanpa bersua muka, dan 4 tahun 'berkawan rapat'. Macam mana kami kenal? Biarlah rahsia. Cuma beberapa kawan aku saja tau mcm mana kami boleh kenal dan berkawan.


Sejak kebelakangan nie, aku rasa dah tak boleh nak teruskan hubungan dengan dia. Sebab setiap kali nak mesej dia, mesti aku rasa something yang macam...tah, tak dapat nak gambarkan. Aku rasa macam bersalah ja bila nak msj. Mybe salah satu punca sekarang adalah panggilan antara kami berdua. Aku rasa macam tak layak jaa panggilan yang dah kami guna selama nie. Kami belum sah . Tapi kenapa mesti nak guna panggilan tu? Sepatutnya panggilan macam tu hanya untuk orang yang sah saja. Memang kami sama-sama berhasrat untuk hidup sekali. Tapi buat masa sekarang kami perlu belajar dulu. Kejar impian kami berdua untuk belajar sehingga menara gading. Dia sebagai anak sulung lagi laah punya tanggungjawab yang besar untuk keluarga dia. Aku pula tahu family aku tak akan benarkan aku berkahwin selagi masih belajar.

Lagi satu, bila aku bz buat kerja rumah, aku akan lupa nak msj dia. Tapi kadang2 aku mesej ja diaa. Tapi tu pun bila dah malam. Sebelum tidur. Tu pun mesej sat ja sebab aku cepat ngantok bila dah letak kepala dekat bantal. Kadang-kadang tak bz buat kerja rumah or tugas sebagai student pun, aku akan terlupa nak mesej dia. Sebabnya aku nak jugak buat hal aku sendiri. Bila berhari-hari penat sebagai student or buat kerja di rumah, mesti aku nak luang masa untuk diri aku jugak. Dia pun kenalaahh faham. Bukannya aku tak mesej langsung.


Aku minta maaf sangat dengan tindakan aku nie. Aku sayang dia, tapi aku tak boleh nak layan dia macam dulu. Aku yang dulu dah tak sama dengan aku yang sekarang. Sikap aku saja yang berubah, hati aku tak. Please understand me .



No comments: