Friday, July 6, 2012

SUSAHNYA APABILA BEKERJA DIBAWAH ORANG

salam ramadhan . .  eh2 , dah masuk bulan puasa ke? hehe , xde laa , saja gurau2  . . bulan syaaban pun tak abis lagi laa  , , xcted lak kan nak puasa  . .  hehe . . 

woW , lama giler2 aku tak update blog aku nie  . . sebulan lebih agak nyaa ? tah laaa , tak sempat den nak mengiranya  . . hurmm , bz sangat dengan kerjaya sementara aku sekarang nie , sampay tak sempat nak update blog , . bukan setakat blog , fb pun gitu jugak . .  kerjaya sementara? apakah itu ? haha , , sementara aku menunggu keputusan sambung belajar , daripada aku membuang karan dan menghabiskan masa ku di rumah , aku telah join bekerja di kedai rakyat 1 malaysia  . . dekat2 jugak dengan rumah aku , ,  kerja tu memerlukan kesabaran yang sangat tinggi .  . wakakaa , ayat taklehh belaahh . .  papO jelahh , kedai tu sebenarnya yang siapa punya eak? emm , tah laa , aku pown xberapa nk konpem . .  tapi dengaq2 MYDIN yang punya . .  sebab lagi pun banyak barang2 dekat kedai tu , barang dari mydin . . tak kisah laa siapa punya , janji aku bekerja dengan setulus hati dan tidak kacaw hidup orang lain . . 

hermmm , apa yang susahnya bekerja bawah orang nie ? bagi sesapa yang bekerja sendiri tu , yang jadi bos tu , untunglaaa . . tak perlu sakit jiwa mendapat arahan gila2 daripada pihak atasan . .  
macam aku nie , nasib laa dapat bos yang AGAK tak berhati perut . .  selalu cakap pedas2 dan tak fikir dulu sebelom cakap . .  kadang2 mulut dia tu macam tak dak insurans ja . .  bukan setakat aku yang kena , staff2 lain pon teras beb . .  mungkin bagi dia melawak , tapi melawak dia tu kasaq baq ang ! haha . . tapi bos aku yang sorang lagi tu , best ! hmmm , tp tu laa kan , dia BIC  kedua aku , dan bangsa lain , tengok , bangsa lain jugak yang agak baik hati . . BIC yg second nie mmg sporting . .  bahasa dia pown ok jaa bagi aku . .  tapi kadang2 tu adalahh jugak kaann pedih nya , yelaaa, suma oang tak perfect kan , . . aku pggil dia sir . . . .  sir nie memang suka buat lawak . .  bukan dia nie pelawak , tapi sikap dia tu yang buat kami semua happy dan berasa lawak dengan dia . .  kalo aku kerja sama shift ngan dia , memang enjoy , tapi kalo ngan BIC sorang lagi tu , memang aku jadi moody , , 

haaa , aku ada lagi sorang yang aku stress . .  siapakah dia ? hahah . . dia nie dikira berpangkat sikit laa daripada kitorang yang kerja cashier dengan RA  nie n bawah sikit dari BIC. . .  dia nie , bagi aku cun , lawa . . segak ! haha . .seriess , aku tak main2  . . tapi , sejak akhir2 nie , aku berasa sangat lahhh geram dan sedikit menyampah dengan perangai dia yang kadang2 ok kadang tak ok tu . .  hmmm , mungkin aku tak leh ngam dengan dia , sebab tu laa aku stress kot nohh , papO jelaa , tapi yang pasti , dia tu sama ja dengan bos aki yg first ! huhhhh ! tapi yang nie lagi over kot ~

suka sangat arah orang buat tu , buat nie . . tak kisah laaa kalo nak mnx tolong un , tapi pada2 laa . . pastu , dah laa mnx tolong , duk kejaq2 lakk . .  ingat kami nie apa ? robot ? manusia pakai minyak petrol ? errr , kalo laahhh aku nie qeti melawan depan2 , haisshhh , memang ar . . hahaha , gengster . . 
dia nie macam kurang ajo pown ada gak . .  semalam , baru ja terjadi , dia ada teguq sorang dak nie , teguq style hapaaaa g , boleh duk sound kuat2 , bukan stakat suara dia , bahasa dia lagi laaa . .  pastu duk angkat kasut dia yang busuk hapak tu ! buat2 nak katOk budak tu ! gilaaaa , ingat budak tu apa ? binatang ? tunggul ? . .  memang sabaq jaaa dia nie , tak dak akaiiii . .  

mulut dia memang lazer , cakap style tak hormat orang , .
apa yang aku nampak , dari pemerhatian aku , orang yang bawah umoq ngan dia , dia memang cakap lepas . .suruh buat tu buat nie  . . .  kerah tenaga orang  , . tapi dengan orang berumuq atas dia pown , apa dia peduli , kadang2 sama jaa , cakap tak tentu hala . . dah macam gila pangkat jaaa ,  . . . hari tu mula2 dia masuk , hamboihhh , bukan main sopan2 . . bila dan lama tu , mula laa tunjuk belang , sakit nya jiwa aku bila dia ada . . alhamdulilah aku kerja sat ja kat situ , tapi taqa nak sampai hujung bulan 8 tu memang gilaaa laaa . . bertambah dosa aku duk kutuk dia hari2 , haaiishh ... . . 

okeyyhhh , that's all   ! !
t rajen aku aku cita lagi nahhh , hahaha . .. sape laa yg sudi baca xtaw . . 




sapa2 yang ada pengalaman bole shared !


daaaaaaa , ^_^ 

No comments: