Wednesday, July 18, 2012

Pertanyaan Orang Bukan Islam

ASSalamuaLaikum !


Malam nie aku rasa nak share something yang bagi aku lawaK dan ada judak 
unsur - unsur yang sedikit kecewa . . (wahaha , tak boleyh belah ayat ku ! )

beberaa hari lepas , bOs kat tempat kerja aku ada sOaL teantang pemakaian inner yang pakai selama nie . .
baju inner yang pakai kat dalam tuhh , buat2 tanya lak =.=!





" amanina , kenapa hang pakai apa tuh kat dalam? inner ? nampak macam uzuq ja aku tengOk . .
kenapa tak pakai macam dia nie , eLok lar sikit "

erkk@@ , aku sedikit terpinga2 dan senyum saja kat sir India tu . . 
sekali lagi dia kata " awat , ada KUDIS ea ? "

perghhh ! aku tak tahan dengaq ayat tu , KUDIS ! ceiishh , hahahaha , gelak sakan aku . . 

pastu kawan aku yang sorang tu pown expLain lar kat dia . .  

" kitorang dalam islam tak boleh pakai ketat2 , sebab aurat , nanti berdosa "
" kaLo ketat , nanti nampak bentuk tangan , sama macam tak pakai inner " 
"contoh macam sir tengok ada orang pakai baju ketat2 , nampak bentuk tubuh badan kan ? , 
haaa , sama jaa macam dia tak pakai baju apa . . "












sir aku pOwn dengan ilmu baru yang dia dapat tu pOwn jawab

" Owhhh , keqanya dia nie SOLEHAWATI lar nohh , ikut semua "

SOLEHAWATI ?? adoOii  sir , suka sangat wat lawaK . . 






p/s : harap2 suatu hari nanti sir Murithy akan mendapat hidayah daripada ALLaH  . . 
sebab aku tengOk dia banyak tanya tentang isLam . . 
ameennn , harap2 suatu hari nanti pintu hatinya akan terbuka . . 
^_^








No comments: