Tuesday, July 24, 2012

Pengalaman Temuduga SPA





Assalamualaikum . . . 

oke , nak cita sikit pasai pengalaman kali pertama g interview tadi . . 
jap , sebelum tu , nak bagitau , aku dapat interview sebagai Pembantu Tadbir Kewangan. 

Yang nie kali ke-3 dah aku dapat interview dari diorang. Sebelom nie aku dapat dua kali interview sebagai Jururawat. Tapi aku tak p , sebab yang pertama adalah malas , kedua sebab nak exam time matrik dulu , yang ketiga sebab aku tak berapa minat jadi jururawat . . 

Tapi yang kali nie aku p jugak walaupun hati kata tak nak ! Buat keputusan nak p pun last minute. Semalam aku balik kerja pukul 11.30 malam, balik tu baru kalut2 nak buat resume. Baru sibuk-sibuk susun sijil. Haishhh, nina nina.. ce nie  larh bila tawar hati kan . . 
yang paling buat gila , pagi2 buta tadi baru cari kedai nak print resume , hahaha . .
ink printer kat rumah lak habis time macam tuhh . . memang nak kena !

last2 p print dengan pejabat satu bangunan aku g interview tu . .
nasib baik laa orang2 dalam pejabat tu semua baik2 belaka .. . 
siap bagi support g. . hehe , thanx !

pukul 8.15 pagi bawu sampay tempat yang dicari2 tu .. . 
pagi nie nak interview , pagi nie jugak lar bawu nak cari tempat . . makciK tOi lar punya perangai . . 
haishhh , memang cari pengalam sungguh lar noOO . . 

so , lepas daftar , amek nombor giliran , aku pown tunggu la kat situ ngan abang aku . . tunggu turn aku memang lambat gilaa . . hahaha , tulaa , sapa suruh lambat sangat . .
naik mengantok pown adaa . .  
dah la tak study langsung pasai kewangan nie , hal2 akaun semua nya aku xtaw , 
kan buat keputusan last minute , cam nie lahhh , hahaha . . 
yang aku taw sikit2 je laaa , tu pown masa f4 aku pena belaja akaun , 
hahaha , ntah pa2 laa , mana sama kerja ngan buku teks f4 !

jeng3 . .  lepas bapa jam gak aku tunggu , baru aku kena paggil . . 
ecewahh , masuk sopan ja , senyum ! mesti lahh . . hahaha
then kena introduce diri cam biasa , dan kena soal jawab ngan dua orang perempuan yang berwibawa itu , , wahaha . . 
yang tak ley belahhh , aku cuba nak tipu , tapi tak reti , . . 
dah try kelentong sikit , last2 aku yang kena balik  ,. . . 
kena cakap jujur jugak lahh jawabnya , , ,

apa yang aku nak tipu tuhh ? 
hehehe . . bukannya apa pown , 
sebenaqnya aku p interview tu just nak cari pengalam ja . .  bukan nak kerja lagi , lagipown aku kan nak sambung degree bulan september nie , tak lama dah , tawaran pown da dapat . . 
masa diorang tanya tak maw sambung belajaq ka ? 
aku p jawab tak maw . .  
memang dari awal kepala aku pk nak jawab xmaw belajaq dah , 
sebab kot2 la kan ada rezeki , aku betoi2 dapat , ahhaha . .
last2 macam mana tah , depa tanya tu , tanya nie , aku jadi celaru lak . . 
tak ley nak kelentong dah , hahaha...
terpaksalah jujur jawabnya . .. 


so , the result is aku bagitaw depa nak sambung study lagi ! hahaha , depa pown siap bagi semangat kat aku untuk sambung study . . . makciK toi . .huh  . . 



p/s : jangan  buat qeja last minute ! so sapa2 yang nak p sambung belajaq ka , siap awal2 semua dokumen / persiapan diri . . keluar rumah awal beberapa jam dari waktu yang diktetapkan ! (kalo xtaw temapat lagi)
hehe , .





No comments: