Friday, September 11, 2015

Tetiba Rindu

Tetiba rindu. Rindu dekat dia. Sebelum ni kalau ada apa2 masalah, dia tempat aku cerita itu ini. Dia jugak aku luah. Dia jugak tempat aku menangis masa call. Walaupun jarang jumpa, walaupun jauh. Tadi lepas dah settle satu persatu masalah, dah reda sikit kesedihan, aku usya gambar kitorang. Gelak ketawa. Gaduh. Sakat. Memori sungguh.

Tapi malangnya, baru aku sedar dia dah lama delete aku dari hidup dia. May be sejak salah faham hari tu. Cuma aku ja buat2 tak tahu dan ambil ringan. Dekat wechat pun dia dah tukar cover photo. Dia dah delete friend dengan aku. Tapi pic profile gambar dia yang aku ambil time kitorang jumpa hari tu. Pelik.

Tak pe lah. Buat apa nak di kenang benda dah jadi. Mungkin dia tak boleh terima pendapat aku. May be cara hidup dia lain. Sebenarnya benda ni dah lama aku rasa. Tapi aku follow ja cakap dia selama ni. Aku buat apa dia suruh. Aku ambil mudah tentang benda sepatutnya yang perlu aku lakukan. Tapi makin hari makin kita sebagai manusia yang umur makin meningkat, kita boleh pikir sendiri. Kita nak dahulukan Dia atau dahulukan manusia.

Ya, cinta itu buta. Buta untuk manusia yang punya akal pendek macam aku. Terlalu menjaga hati manusia lebih daripada menjaga hati Pencipta sebelum ini. 5 tahun. 5 tahun bertahan. 5 tahun juga aku kecewakan Pencipta.  Maafkan aku.

Terbayang cerita novel, drama dan sebagainya. Menanti cinta yang lama hilang kembali dengan lamaran penikahan. Kembali dengan cinta yang halal. Cinta yang dulu kala berputik semula dengan keredaan ibu bapa dan Sang Pencipta.  Tapi sayangnya, aku yakin, tak akan jadi punya drama macam ni kat aku. Berharap dengan perkara tak mungkin terjadi. Melainkan aku seorang yang menunggu. Adakah tercapai hasrat untuk berjumpa sesama family masa konvo nanti?

Mungkin dia dah puas terima dan beri cinta lalu melangkah pergi. Pergi mencari yang lebih perfect mungkin? Sampaikanlah berita kepadaku walau sedikit untuk aku pastikan akhirnya hubungan ini. Tak patut kau gantungkan.


No comments: