Tuesday, July 30, 2013

Pengalamanku Pakai Bedak Tanaka

Assalamualaikum hye hye hye !

Alhamdulillah hari nie dah masuk hari ke-3 aku pakai bedak Tanaka. Macam korang jugak, sebelum beli bedak tu, aku akan google dulu. Google semua benda pasal Tanaka nie. Then tengok harga. Harga tu perkara wajib kena tahu. Make sure tak kena tipu bila beli secara online.

Hari pertama aku beli, aku buka penutup bekas bedak tuh. MasyaAllah. Bau dia. Agak kuat laa bagi aku. Memandangkan aku nie tak boleh bau wangi yang sangat kuat. Tapi nasib baik laa bedak nie bau limau. So tak da la pening sangat kepala aku nie.

abaikan sapuan tidak sekata tuh. ngeeE~


Then, first time sentuh muka dengan bedak sejuk tanaka nie, feeling dia tuhh beza sangat dengan pakai bedak/ foundation lain kat muka. Dan yang best nya bedak sejuk tanaka nie boleh buat macam musk. Paling special, time buat 'musk' kat muka, tak perlu risau nak keraskan muka. Kita bebas nak buat apa pun. Sembang ka, makan ka, gelak sekali pun tak kisah. Korang tak yah risau serbuk-serbuk bedak tanaka nie mencomotkan ruang tamu atau bantal korang sebab bedak nie tak akan berselerak bila kering kat muka.

Korang-korang jom la try ! seriesss best. Rasa muka cekang jaaa lepas pakai bedak tuh. Kulit rasa halus jaaa. Lepas tu kulit kurang berminyak bila terdedah cahaya matahari. Seriess tak tipu.

Tunggu apa lagi. Jom la beli bedak Tanaka di kedai yang berdekatan rumah anda !
Tapi kalau nak minta saya tolong belikan, boleh ja :)


Aku pakai jenis nie. Bekas kecil je. 



notacomels: share laar pengalaman korang pakai bedak Tanaka kat sinie !

No comments: