Sunday, July 14, 2013

Pengalaman Keja Part Time di Bazar Ramadhan

Bismillahhirrahmanirrahim. Assalamualaikum . hye hye .




Alhamdulillah blog aku dah kembali sehat seperti sediakala. Syukur sangat2 bila virus yang entah dari mana sesat aku pun tak tau dah hilang dan berjaya di hapuskan. Terima kasih kepada Ben Ashaari sebab sudi menjawab pertanyaan aku tempoh hari di facebook tentang masalah aku nie . 

Hari nie dah masuk hari ke 5 kita berpuasa dan juga hari ke 4 aku keja part time di bazar Ramadhan Padang Serai . Alhamdulilah sangat2 sebab kerja nie sesuai sangat dengan aku dan aku enjoy keja macam nie ! Hari petama hari tu , aku dah rasa happy gila .


Tak macam aku keja di kedai bunga pada 2 minggu lepas . Tak sampai satu hari aku keja , aku lari balik rumah . hehe . Balik tu pown aku tak bagitau auntie tuh . Aku bagi alasan kat dia cakap nak keluar jap padahal aku dah lari balik rumah. Hurmm , sebab apa aku lari? Huhu , sebab nya aku dah tak tahan dengan keboringan yang melanda diri aku . huh . lagi satu keja tu tak kena langsung dengan jiwa aku weyhh . Memang laaa keja kat kedai bunga nie tak berat2. Tak susah . Tak banyak keja . Tapi Masalah nyaaaa , tak kena dengan jiwa aku . Lagi satu , pekerja kat situ cuma ada bangsa cina dengan indonesia. Aku ok jaa dengan diorang . Cuma nyaaaa diorang tak banyak cakap . sobssobsss . So bertambahlah tahap keboringan aku dalam kedai tu weyhh . Sorry auntie :)

Haaa, keja kat bazar nie lain , aku happy ja. tapi hari 1st hari tu , aku pk jugak laar 2 3 kali nak p ke tak . Sebab aku bajet mesti tak dapat $$ banyak mana pun . Aku bajet rm5 mybe? tapi tapi tapi ..... last2 aku p jugakkkk keja dengan pakcik tuh. Sebabnyaa aku niat nak tolong pakcik tu meniaga ja. Tak dapat $$ banyak pun takpa , sokeyyhh , janji pahala dapat . 


[google]


Then , pukul 4 aku dah start meniaga , kuih kuih . 3singgit 3 singgit . Macam-macam ooooo kuih pakcik nie juai . Seyes, kalo aku nak beli , aku tak tau nak pilih yang mana , biasa laa, puasa. teringin macam2. Awal tu orang tak ramai . Masa tu macam feel tak best lah jugak kann , sebab aku baru lagi . Kekok . Then bila 5 ke atas, haaa. MasyaAllah . Tak menang tangan nak layan customer weyhh. Seronok pun ada. Sebab macam meriahhh tau. Korang bayangkannn , bukan satu gerai jaa yang ada kat situ . Banyak . Masing2 promote barang2 seniqi. Yang lagi best bila korang tengok kuih yang bertimbun timbun tu makin surut dan surut . Laku. Urggghh , rasa seronokkk sangat bila tengok kuih kita jual tu hampir habis walaupun hakikatnya kuih tu bukan kita yang punya.  Kalau nak habis 100% tu memang tak ahhh . Kecuali rezeki Allah nak bagi . 

Dalam pukul 7.20 pakcik Johari bagi aku balik . Yeaaahh ! balik . Balik . Sebelum tu , dia sua dekat aku RM20 . Subhanallah . Terkejut. Tak sangka sangat dapat bayak tuh . Alhamdulillah . Syukur gila . Balik tu still rasa macam tak caya sebab aku keja bapa jam sangat . Then , esok tu dia still bagi banyak tu kat aku . Baru percaya . hehehee.. Suka suka suka ! rezeki . Thanx Allah . 



No comments: