Thursday, January 31, 2013

Jam Tangan Masuk Dalam Lubang .

Assalamualaikum . 


[gambar hiasan]



Alhamdulillah di cuaca yang panas lagi berbahang ini , line internet aku agak laju daripada sebelom nie . Harap2 kelajuan nie maintain lah ye , nanti nak update pun happy go lucky ja . 

Berbalik kepada tajuk entri aku , Jam Tangan Masuk Dalam Lubang .
haa , aku ada hot story punya . Tapi nie semua adalah kisah silam dan akan ku ingat sampai bila2 . 

Sebenarnya macam nie , tahun 2005 dulu , aku dapat hadiah penghargaan dari pihak sekolah sebab keputusan UPSR ku alhamdulillah sgt baek . Hadiah yang aku dapat tu memang sangat berharga bagi aku . sebab time tu aku tak pernah lagi dapat jam tangan semahal tu . Memang aku jaga hadiah tu dengan penuh kasih sayang pokonya .

Nak dijadikan cerita , semasa aku form 1 , aku bawa jam tu sekali ke asrama . Then pada satu hari ni , jam aku dengan secara tak sengaja 'lompat' ke dalam lubang jamban ! erggghhh ! Stess ! Nasib baik lahhh sebelom tu ,  aku yang guna toilet tuh . dan nasib baik jugak lah aku flash sebelom guna ! 
So , aku dengan gabranya , panik tak terhingga , aku fikir dan fikir macam mana nak amek jam tuh ! 
Toink ! idea sampay , .
aku terus berlari turun tagga dari tingkat empat ke bawahhhhh untuk cari apa2 barang yang boleh aku korek lubang jamban tuh ! haa , aku nampak hanger , aku amek . aku nampak kayu panjang , aku amek dan aku amek apa jaa yang aku nampak dan rasa boleh membantu aku untuk projek tuh. . 
Lepas tu aku berlari semula naik ke tingkat atas . Sampay2 ja kat toilet tu , agak segan laaa bila senior2 dok usya pelik kat aku . arghhh ! lantak ahh , ada aku kesah ? yang penting jam tangan aku tu selamat .

Tanpa buang masa , aku terus bawa masuk semua barang yang aku kutip tadi ke dalam tandas tuh . Mula2 aku guna hanger , tapi tak berhasil . sebab hanger tak cukup panjang . try dan try . last2 aku berjaya gak amek jam tangan  guna besi yang agak bengkok . tersenyum lebar muka aku . ehhehee . 
Tiba2 rasa bangga sebab jadi hero . kui3 . dan yang paling penting aku tak guna tangan ku sendiri untuk korek lubang jamban tuh ! hahaha . memang laaa najis2 dalam tu yang aku , tapi kalo korang ? Sanggup ? Sanggup ? hahaha . Tak Kannn ? 

Haaa , jangan ingat aku terus guna jam tangan aku tuh . Ergghhh ! aku seniqi pun geli nak pakai taw . Lepas berjaya diselamatkan , aku basuh dulu jam tuh . dan dan dan dannnnn . aku perao jam tuh dalam sebuah kotak kecik yang ada bedak serbuk ! hahaha . Halaaa , kang tak pasal2 bau busuk bila aku pakai ! errgggghhh ! tak sanggup aku ! .

haa , itu jaaa cerita dari aku  . hehe . 


Kesimpulannya : Jangan terus berputus asa selagi peluang kejayaan masih ada . Ecewaahh . 








No comments: