Saturday, November 22, 2014

Pertama Kali Join Usrah

Assalamualaikum.  Alhamdulillah hari ni aku berpeluang terlibat dalam usrah buat pertama kalinya di universiti aku. Selama dua tahun lebih aku kat sini..tak pernah lagi aku join mana-mana usrah. Kenapa? Sebabya aku tak punya kekuatan untuk melangkah join diorang. Padahal aku tau jaaa ada kawan sekelas aku selalu terlibat dalam program2 islamic macam tu. Cuma aku jaa yang xmau.

Alhamdulillah.  Syukur sangat-sangat Allah dah jentik hati aku untuk ikut program 2 untuk mendekatkan diri kepadaNya. Sejak aku ditimpa masalah dan pelbagai ujian yang berturut-turut membuatkan aku lebih menjaga hubungan aku dengan Dia.
Syukur Allah masih timpakan musibah pada aku sebab aku tau dia sayangkan aku. Dia rindukan aku. :')

Boleh nampak laa kelebihan ikut usrah ni. Salah satunya kau akan rasa ukhuwah persahabatan yang terjalin dengan rakan-rakan lain. Walaupun aku first time join diorang..tapi rasa kekok tu memang akan hilabg secara sendiri. Sebab boleh bayangkan tak..bertapa akrabnya. Bertapa kuatnya ikatan berjemaah tu. Ya Allah. Sungguh aku bersyukur hadir majlis macam tu. Tenang. Rasa bahagia.

InsyaAllah next time aku akan join lagi usrah2 macam tu. Tak kisah laa apa sekali pun program yang boleh mendekatkan diri aku dengan Allah. Huhu. Tq Allah.. walaupun sebenarnya tadi aku mmg tak nak pun turun surau. Sebab ngantok sangat. Tapi Kau telah jentikkan hati aku. Kau dah sentuh hati aku untuk gerak jugak join usrah tu. Sungguh. Aku terasa akan nikmat itu. :))

No comments: