Wednesday, November 12, 2014

Coretan untuk Kawan Baik.

Bismillahhirhmanirrahim.


Rindu.

Yaa. Aku rindukan kawan-kawan aku.

Rindukan kami yang dahulu. Dahulunya rapat. Rapat dalam segala hal.

Tapi. Sedih. Semuanya tinggal kenangan. Masing-masing punya kawan yang lebih baik dan berpengaruh. Yang lebih sekepala mungkin?

Dua tahun. Dua tahun aku layan mereka semua bagaikan kawan terbaik dalam hati aku.Care dalam segala hal. Sayang mereka lebih sayang kan hati aku yang sering kali terluka dan terasa hati. Tapi semuanya seperti abu yang berterbangan. Korang layan aku dengan sebaliknya. Layan aku bagaikan classmate yang bagaikan ada dan tiada. Bagaikan aku tiada apa-apa untuk mereka.

Ya. Mungkin aku bukan siapa-siapa untuk mereka. Aku kurang dalam segala hal. Aku tak punya apa-apa untuk diberi dan untuk mereka terima. Aku cuma dicari dan diterima bila kau inginkan sesuatu. Ya.. ini kenyataan. Bukan ingin menuduh. Tapi aku sendiri nampak dan mengalami. Dua tahun. Tahap perit dan pedih usah ditanya. Kau tak alami. Jangan dipersoalkan lebih.

Aku dah penat untuk menitiskan air mata setiap masa. Aku cuba cekalkan hati mulai semester ini. Maaf andai korang rasa kelainan dan terasa aku jahat kejam, sombong dan sebagainya. Aku terpaksa. Ini saja jalan untuk aku menjauhkan diri dari korang. Ini saja yang boleh hilangkan rasa 'over' sayangkan korang.

I will treat you like you treated me.





No comments: