Thursday, July 3, 2014

Tamat Semester 4 Yakni Tahun 2

Assalamualaikum.

Hai hai. Okey. Sebenarnya dah lebih seminggu aku cuti semester ni. Dan untuk makluman, aku masih lagi goyang-goyang kaki wat lek wat peace kat rumah ni ha.. Plan nak kerja tu ada. Tapi masalahnyaaa sekarang, aku dah cari di seluruh pelosok kedai/pasaraya kat kawasan pekan aku ni. Malangnya satu pun tak dapat beb. Sedih betul la haiii. Dan last choice, minta kerja kilang. Tapi still dalam perancangan.

Kalau nak di ikutkan, sambung kerja tolong pakcik ni dekat bazar Ramadhan. Pakcik ni dah pesan dah dari tahun lepas lagi, kalau nak kerja lagi, mai ja. Hee. Tapi aku ... aku... aku dah tak mau kerja dengan dia. Atas alasan aku tak da orang nak sembang hurmm.. 'Nina nina. Jenuh laa kalau bekerja nak ada kawan.' Bukan apa, aku tak leh laaa jadi kera sumbang. Sebenarnya boleh jaaa ramah mesra dengan makcik, kakak, pakcik dekat jiran-jiran gerai aku jaga tu, tapi tu la..hmmmm. sangat complicated nak cerita sebenarnya.

Ok. Esok aku ada interview sebagai operator pengeluaran dekat kilang sebenarnya dan still buntu nak buat preparation apa untuk esok ni. Adakah situasinya sama dengan interview kerja lain?? Ohhh mannnn ! Doakan aku.


No comments: