Friday, February 1, 2013

Terpandang surah AL-HAJJ ayat ke-58

Assalamualaikum .

Hari semakin hari , setelah aku niat yang sudah berkurun lama , akhirnya , sejak aku pulang ke rumah , cuti sem selama sebulan lebih , alhamdulillah aku berjaya juga berubah sikit2 . Dan aku harap perubahan ku akan kekal selamanya dan aku harap akan meningkat sikit2 . Nak berubah semua terus memang aku tak mampu . sesungguhnya aku insan yang lemah dan sering lalai . aku takut kalau aku berubah seluruhnya secara mengejut , nanti aku juga akan berubah ke asal secara mnejut juga . Jadi , biarlah aku bermula dari bawah dulu . Doakan aku ! 

Petang tadi , aku bersiap nak keluar dengan mak aku . Selalunya kua pakai sua jean ngan tshirt jaa . 
Tapi disebabkan aku da beli kain baru , aku pown pakai laaaa kain n tshirt muslimah . tenga besiap tuh . rasa macam kekok sebab pakai kain . bagi aku macam pelik . huhu . Tapi mak aku n ayah aku selalu pesan kat aku jangan kerap pakai sua . nampak buruk . Mak aku cakap pakai kain sopan lar sikit . hurmmm , tapi bagi aku yang baru nak mula nie , rasa kekok dan janggal . Tenga bersiap tuh , aku pusing belakang , ternampak tasir al-Quran . Tetiba hati aku rasa nak buka al-Quran .

Bismillahirrahmanirrahim . pelahan2 aku buka tafsir . 







terjemahan : 
" Dan orang-orang yang berhijrah pada jalan Allah, kemudian mereka terbunuh atau mati, sudah tentu Allah akan mengurniakan kepada mereka limpah kurnia yang baik. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah adalah sebaik-baik pemberi limpah kurnia. "                 
                                            
                                                                                         



Subhanallah . Termangu seketika .  Seyes , tersentuh aku baca ayat pertama aku tengok tuh . Memang kena sangat dengan situasi aku masa tuh . Terima kasih ya Allah kerana engkau telah memberi petunjuk pada ku . lepas tu aku tetap kuatkan hati untuk berpakaian seperti yang sepatutnya walaupun godaan syaitan sangatlahhhhh tinggi ! huhu .





No comments: