Wednesday, November 28, 2012

Peristiwa Memalukan

Assalamualaikum . .

Mata nie sebenarnya dah berat . Kepala pun dah menjerit meminta disorongkan bantal . Tapi apakan daya badan ku , tangan ku , tak dapat lari lagi daripada lappy + blog nie . .  

Hari nie , jadual ku sepatotnya tak lah padat sangat pun . Tapi disebabkan kesungguhan lecturer aku , kami mempunyai extra kelas selama 2 jam . Sudah laa extra , di buat pula dihujung petang . Hendak balik ke Pauh , memang tak la . Sebab perjalanan ke Pauh sudah 30minit . Gap 3 jam memang tak kan cukup nak balik ke Pauh . Kalo balik sekadar letak punggung memang sangat lah boleh .

Usai kelas extra , kitorang terus ke kelas malam pula . Tapi di Taman Muhibbah . Waduuuhhh , capeeett tu memang sangat lah menggunung tinggi dalam diri masing2 . Sudah la capet , ada test pula time kelas malam . Apakan daya , kita sebagai student memang macam nie . Dah nama pun student , belajar je larh kan , apalaahhh  . . . Jangan mengeluh ! 

Tapi walau bagaimanapun , hari nie semua nya enjoy , tak da yang stress . Lagi banyak lawak memang ada ! Tapi yang pastinya hari nie aku banyak buat perkara yang memalukan diri sendiri . Semua tindakan tu berlaku secara spontan dan tak sengaja . Apalahhh nasib ku , suka sangat perangai macam tu . 

Salah satu nya :

Ketika di kafe , seorang mamat nie tanya , 

"Eh , nie masak apa ? Rasa apa ?"

Dengan blur + konfiden aku jawab 

" Ayam." 

"Hahahahahhaha ! memang la ayam. Dah memang ayam kat dalam tu , tak kan masak itik kot!" 

perrrgghhh , depa gelak kat aku ! Ngek betoi . .  

Malu tahap gaban kot . Aku jawab spontan dengan apa yang aku nampak ja . Jawapan yang tak menjawab soalan langsung . Kan dah kena gelak -__-

Yelaaa , aku mana lahhh kenal geng2 tuhh , tetiba dia aju soalan. Aku pon jawab je laaaa dengan blur + segan + terpaksa.


Salah keduanya :

Nie situasi dalam bilik kuliah . Time tu lecturer bagi break 5 mnt . Biasa laaa dah jadi lumrah sebagai seorang perempuan, memang akan mengisi masa tu dengan bersembang kan . So, aku join la kawan aku berpokpek-pokpek . 

Then, ada satu part nie , aku menyampuk kawan aku kat belakang bercakap. Dengan selamber aku pusing kepala aku sambil buat reaksi pondan dan kata 

"Hok alllllooohhhh, mung ni" 

Tangan dan muka sekali aku buat reaksi . Memang hudoh tahap jebon aku dapat rasakan . Dan yang paling tak leh blah , entah macam mana kawasan duduk perempuan tetiba ada sorang mamat. Dan dia nie duk usya gaya aku buat tadi ! makcik betoiiiiiii !! sejak bila pulak dia duk kat situ ?? siap sengehhh dan gelak lagi kot! 

errrgghhh ! malu gila baq haaaannggggg ! ! 


Start dari peristiwa nie, aku janji nak bersikap lebih sopan lagi yo ! hahaha. Gila -__-

No comments: