Thursday, August 27, 2015

Saya Telan Merajuk Saya Demi Emak Kesayangan

3.20a.m. 27/8/2015

Cukupla kalau kita ja yang touching dengan mak ayah kita, tapi jangan sesekali butkan mak ayah touching dengan kita.  Berdosa ok.

Semalam merajuk bukan main. Sedih bukan main. Tapi hari ni saya dah pujuk hati saya untuk tidak biarkan terlalu lama untuk touching2 ni. Nanti jadi lagi parah. 

So memandangkan birthday mak, usaha cari kedai kek melayu. Bagi hadiah birthday cake. Dari kedai kek murni kubang menerong, ke kedai kek zuhrah padang serai kot cari. Tapi dua2 dah tak buka. Sedih betul.  Time kita nak lah kedai tu dah tak jual. Hm hmm. Nasib baik kedai baru tu buka. Darmal's cake. Padang serai jugak.

Sebelum beli, siasat dulu betul ke melayu yang buat kek tu. Huhu. Alhamdulillah pekerja tu cakp memang melayu yang buat.  Baru beli.

Lepas tu kan, masa balik tu kan. Letak kek atas meja makan. Then masuk bilik solat semua dulu. Kebetulan masa keluar bilik, terserempak dengan mak, then cakap "Tu kek, selamat hari jadi." Huhu. Punya lah nalu dan ego nya sampai cakap macam tu ja. Sobs sobs.

Tadi tido awal. Betul2 lepas isyak, terus tido. Malas fikir masalah dunia lagi dah. Then, terjaga tengah malam. Sekarang lah tu. Haha. Bangun cari nasi. Lapaq. P dapur, tetiba nampak piring yang berisi saki baki krim kek. Hiks. Diorang makan jugak. Tapi aku bajet adik laki ku lah yang makan. Sebab tak reti basuh pinggang. Huhu. Tak pe laa kalau mak aku tak makan pun. May be dia ingat kek cina kot? Tah la. No komen. Asalkan aku dah buat apa yang aku nak buat. Aku harap aku tak jadi anak derhaka. Huhu. Nauzubillah.




No comments: