Wednesday, December 12, 2012

Sifat Negatif




Salam ,

okey , sebelom aku nak start study , ada benda cikit yang aku nak luah . .  
huhu , mungkin agak beremosi . haishh .. tah laa . . 
errmm , aku nie kuat cemburu ! kenapa eh ? sifat cemburu nie giler kuat kowt . 
huhu , aku xmOo perasaan tu ada ! tolong laaaa , macam mana nak buang semua perasaan jeles dalam diri aku ? 

kalo perasaan jelez kat gewe tu lain cerita , tapi nie jelez dekat kawan rapat aku . . 
aku memang perasan perasaan jeles aku nie sejak aku sekolah menengah lagi . entah kenapa sifat aku macam nie . 
huhu , aku tahu nie semua kurniaan dari Allah , tapi aku jugak dapat rasakan sifat jelez nie datang dari hasutan syaitan jugak ! 
sebab , matlamat syaitan adalah untuk memecah belah kan hbungan persaudaraan sesama islam . 
masyaAllah , kenapa perasaan tu wujud dekat aku . 

aku memang senang rapat dengan kawan2 aku . aku mudah nak bergaul dengan sesapa saja . sebab aku boleh dikatakan menceriakan keadaan . selalu bertegur sapa dengan orang lain . lagi2 bila sesuatu hubungan persahabatan tu baru nak mula . 
tapi , malang nya , bila aku dah mula rapat dengan salah seorang , atau boleh dikatakan bestfriend, perasaan jeles tu automatik akan wujud . jeles yang dimaksudkan seperti : 

- bila dia berkawan rapat dengan orang lain , dia dah tak ingat aku . dan secara automatik sifat gila2 aku , bising2 aku , aku akan berubah . aku jadi pendiam . 

macam aku sekarang , aku ad kawan rapat dengan sorang nie , dan semakin hari , aku dengan dia berkawan rapat jugak dengan dua orang . maksudnya kami berempat memang sekepala , memang pergi mana pown sekali , memang kecoh bila kami berempat . tapi , malang nya , aku tak tawu kenapa , aku kadang2 ada terasa dengan diorang . cara layan depa kat aku . kadang2 . 

hurmm , bila aku start  terasa ja , aku mesti dah xda mood nak happy2 dah dengan depa nie . aku jadi pendiam . aku jadi tak da mood . kadang2 sorang nie suka cakap kasaq dengan aku . layan pown tah hapa2 . tapi bla depa bertiga , ok ja . siap gelak2 sekali . seyes , macam di island kan gilaa . lagi satu , aku nie bukannya pandai pown . loading laaa bak kata depa . tapi tlg laaa jaga hati perasaan aku sama . aku tak sehebat hampa . so bantu2 lar aku bila aku lambat ke apa . nie dak , kutuk ngan tinggal aku lagi adalahhh  . hurmm ,  sabOr jelaaa . . 

kawan aku yang mula2 rapat dengan aku tu pown , sekarang nie lebih rapat dengan kawan aku lagi dua orang tu , aku nie dia cari bila masa2 tertentu saja . 
aku rasa , lebih baek aku tak da kawan rapat lagi bagus , baik aku jadi macam farah ke , KA ke , . pergi mana pown sorang2 , buat keja apa sorang . senang . tak yah nak terasa hati apa dahh . tak yah serabut nak jaga hati orang . tapi , kalo aku tetiba jauhkan diri dari depa bertiga nie , nanti orang perasan pulak macam kami nie gadoh ke apa . ak tak larat lak nak jawab nanti , biar jelaaa , aku tahan je laaa dengan macam nie , . sabar dan diam . itu saja jalan penyelesaian nya .

ok , dah settle luah kan . haha . salam study . huhu .

wassalam ^_^ 









No comments: